سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنترل آکنه در فصل پاییز

آیا 

می دانید فصل پاییز فصلی میباشد که پیدایش مشکلات پوستی در آن شایع تر است؟ 

 

سلول های مرده پوست که منافذ را مسدود کرده اند، عامل افزایش جوش در هوای خشک و بادهای وحشیانه طی تغییر تحول فصل از فصل‌تابستان به فصل زمستان هستند . در این دوران معالجه آکنه را به شدت بدون شوخی بگیرید . در این جا به نکاتی کلیدی به منظور احیای وضعیت پوست در هنگام تغییرات آب و هوایی از فصل تابستان به پاییز اشاره خواهیم کرد . 

 

آیا 

استرس های آن‌گاه از تعطیلات آکنه پوست را شدید تر می کند؟ دیگر زمان راحت کردن و میل کردن نوشیدنی های خنک در حاشیه دریا به نقطه نهایی رسیده میباشد . افرادی که در تعطیلات بودند وسایل تفریح و هجرت خویش را عده کرده و به محل فعالیت و یا این که علم آموزی خود گشوده می گردند . این تغییر‌و تحول تعالی ممکن است در وجود اکثری از افراد حس تشویش تولید کرده و این شم اضطراب به صورت آکنه هایی شدید بر پوست مستعد جوش ظاهر شوند . 

این امر چه‌طور ممکن است؟ دانشمندان و متخصصان پوست ابلاغ می نمایند که مغز و پوست هر دو یک گونه هورمون استرس مشابه ترشح می کنند که منجر به التهاب می شوند . به علاوه این استرس با برخورد تیروئید به هورمون تحریک کننده تیروئید مداخله کرده و تراز تحت هورمون تیروئید پوست را بخش اعظم نسبت به التهاب جراحت پذیر می نماید . 

پس: استرس 

را کنار بگذارید! خواب کافی داشته باشید چراکه اضطراب و خستگی سبب ساز به ارتقا ترشح هورمون های غدد فوق تمامی می شود . 

پانزده تا بیست دقیقه از وقت روزمره خویش را به انجام کار های ضد استرس مثل مدیتیشن، یوگا، پیاده روی و یا چه بسا خواندن کتاب مورد علاقه تان اختصاص دهید . 

از رژیم غذایی ضد التهاب پیروی کنید . 

 

پوست 

خود را با محصولات خاص فصل فصل پاییز تغذیه کنید! عبارت مشهور "وضعیت تن شما به طریق تغذیه شما بستگی دارد" وقتی که تغذیه مناسبی و در سود آن پوستی شفاف داشته باشید، کاملاً مشهود است . پاییز مملو از میوه ها و صیفی جات خوش مزه سرشار از مواد مغذی هست که تن برای محافظت سالم و شادابی خود به آن ها نیاز داراست . همگی ما از این حقیقت آگاهیم، ولی متاسفانه توجهی به خاصیت اعجاب انگیز این خوراکی ها برای نگهداری سالم و احیای پوست نمی کنیم .  بهترین مارک کرم پودر

کدو حلوایی: کدو حلوایی سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و همچنین کار کشته هست به پوست رطوبت رسانی نماید . بر شالوده تحقیقات موسسه ملی سرطان ایالات متحده امریکا، هنگامی که پوست رطوبت موضوع نیاز خود را در حد کافی اخذ می کند، بخش اعظم سلامت و برنا به حیث می رسد . به همین علت یک عدد از اعجاز آسا ترین ماسک های طبیعی پوست، یعنی ماسک کدو را به شما پیشنهاد می کنیم . این ماسک برای انواع پوست قابل به کار گیری بوده و حتی می تواند به عنوان ماسکی ایده آل و ضد التهاب برای پوست های اصلی و زخم دیده زمینه استعمال قرار بگیرد . 

سیب‌زمینی شیرین: یک عدد از عواملی که سیب زمینی شیرین به عنوان یک خوراکی فوق العاده استثنایی شناخته می شود، داشتن تعداد مضاعف زیادی آنتی اکسیدان نزاع کننده با رادیکال های آزاد است . حضور پر رنگ ویتامین های A و C از دیگر خصوصیت های سیب زمینی شیرین می باشد که نهایتا باعث به پرهیز از پیدایش آکنه و معالجه آن می شوند . این خوراکی پائیزی دارای شاخص گلیسمی پایینی است . به همین عامل تاثیر قابل توجهی بر ارتقاء مقدار قند خون شما ندارد . بعضی دانشمندان دریافتند که تغییر تحول شدید و ناگهانی فشار خون هم سبب ساز ایجاد التهاب گردیده و همان گونه که می دانید همین فرمان زمینه را برای به وجود آمدن آکنه روی پوست ساخت می نماید . 

مصرف صیفیجات را به هیچ وجه فراموش نکنید! مصرف سبزیجات در انجام ماموریت مبارزه با آکنه در فصل پائیز به شما امداد به سزایی می نماید . خوراکی هایی مثل اسفناج، کلم کالی (کلم برگ)، خیار، بروکلی و چای سبز می توانند به عامل داشتن ویتامین های A، E، B و C پلاگین های عالی و مناسبی در رژیم غذایی تندرست شما در این فصل باشند . 

مواد مغذی نه تنها به تن سوخت رسانی می کنند، بلکه می توانند به داشتن پوستی واضح و زیبا امداد نمایند . کاهش التهاب، مصرف مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان، تولید گلوتاتیون را ارتقاء داده و در سود الگوی خواب شما را تهیه و تنظیم می نماید تا در تمام ایام سال بتوانید با آکنه جنگ فرمایید . 

از نکات بالا استفاده نمایید و هر روز با داشتن تغذیه مطلوب و ورزش، سالم پوست و بدن خود را تضمین فرمایید . 

 

نکته 

طلایی در طول ماه های گرم تابستان، پوست به دلیلی قرار گرفتن طولانی بازه زمانی در معرض فروغ خورشید و ارتقاء ایجاد ملانین، خشک می شود . فرنگی ترین لایه پوست کلفت گردیده و در سود پروسه ارگانیک ریختن لایه مرده پوست کاهش پیدا می نماید . به همین علت، پوست کدر و بی رمق دیده می شود . جهت بازیابی این فرایند ارگانیک پوست، به کار گیری از اسکراب و یا لایه بردار مناسب با نوع پوست در کنار استفاده از یک شوینده مطلوب به شما توصیه می شود .